IGIENE AMBIENTALE ED OCCUPAZIONALE APPLICATA

Degree course: 
Corso di Second cycle degree in ENVIRONMENTAL SCIENCES
Academyc year when starting the degree: 
2019/2020
Year: 
2
Academyc year when helding the course: 
2020/2021
Credits: 
8
Period: 
Second semester
Standard lectures hours: 
72
Requirements: 

Basics of environmental and occupational hygiene. Basics of physics, organic and inorganic chemistry, biology, environmental chemistry are also required. Reading and oral comprehension of English is also recommended

Final Examination: 
Orale

The final examination consists in an oral exam. The questions will be based on the syllabus and the final score will be based on comprehension, capacity to apply theoretical concepts to real cases, autonomy of judgement, communication skills - correct terminology and learning abilities.

Assessment: 
Voto Finale

Il corso è diviso in due moduli sequenziali e si prefigge di preparare il laureato ad affrontare i temi più attuali delle tecnologie applicate al tema della tutela ambientale con particolare attenzione verso i fattori in grado di influenzare la salute pubblica ed occupazionale. Inoltre si vuol dare allo studente una visione la più completa possibile dei concetti di tutela ambientale, della salute e della sicurezza sia a livello regolatorio che per gli aspetti formali e sostanziali di prevenzione e precauzione per la tutela della salute umana e dell’ambiente.

Convenzionale